אנחנו מבצעים משלוחים לכל העולם

כאן הקנייה בטוחה
כאן הקנייה בטוחה
2024-02-20T09:26:58+02:00


ארבעה חומרים מפתיעים איתם אפשר להכין תכשיטים בעבודת יד.


תכשיטים בעבודת יד הם דבר נהדר, מה אני אגיד, אני מאוהבת בהם. אותי היצירה ריפאה ולימדה לקבל את השינוי לחיי ,להאמין בהתפתחות התמידית של החיים. 

היו תקופות בהן לא הכרתי את עצמי הפגיעה העצבית ממנה סבלתי בעקבות חשיפה לכימיקלים במקום העבודה החלישה את הידיים שלי וגרמה לי לאובדן תחושה, בתור מתרגלת אומנויות לחימה ידעתי שהפתרון הוא הפעלה של הגוף ולא הימנעות מפעולה.

רציתי למצוא פעילות ממנה אשאב לי הנאה ובו בזמן תעזור לי בחיזוק את הידיים.

למען האמת ניסיתי כל מיני תחביבים שונים לפני שגיליתי את הסריגה, אפיית לחם, חריזת חרוזים, פיסול בחומרים שונים כמו עיסת נייר וחימר, את כל אחד מהם זנחתי מסיבה כזו או אחרת. 

המסקנה היא לכל אחת יש את התשוקה שלה זו שתגרום לה לרצות לחזור וליצור בידיים שוב ושוב.

אז בתור שירות לציבור אני מזמינה אתכן לעיין ברשימת ההצעות המפתיעות לחומרי יצירת תכשיטים בעבודת יד חלקם בעלות זולה וכמובן בקלות מציאת הציוד הדרוש וחלקם מורכבים וטכניים יותר, כך שכל מה שנותר הוא להתנסות להתקשט.


המלצה קטנה לפני שנתחיל.

ההתחלה בכל מסע היא לא פשוטה, ולפעמים מתסכלת, תנסי להתמיד וליצור כמה פעמים לפני שתחליטי "שזה לא בשבילך", אם מדובר בקושי טכני ולא בחוסר תשוקה התשובה היא ככל הנראה "תנסי שוב" או  "חפשי מורה" מורה לא חייב להיות בתשלום, את תופתעי לגלות כמה חברות וקהילות ישנן של נשים אדיבות אשר ישמחו לעזור וללמד אותך.

אם כך אנחנו מוכנות להצעה הראשונה.


תכשיטים בעבודת יד מחומרים ממוחזרים:

תחשבי על כמות הזבל המיוצר כיום, ב 2008 פורסם מאמר ב YNET שטען שמשפחה ממוצעת בתל אביב מייצרת כ2.5 קילו זבל ביום בעוד משפחה ירושלמית מייצרת 1.3 קילו ביום, זו כמות אדירה!

אחת הדרכים לצמצום כמות היא מחזור, במיחזור אנו לוקחות מוצר אשר  סיים את חייו והופכות אותו למשהו חדש.

לפי דעתי יצירת תכשיטים בעבודת יד מחומרים ממוחזרים תתאים בעיקר עבור אילו מאיתנו אשר מתחברות לרעיון של אקולוגיה ויש להן ראש פתוח משום שהאתגר הוא לקחת חומר גלם במצב צבירה איך נאמר, לא זוהר ולזהות בו פוטנציאל ליופי ואסתטיקה, ובו בזמן למחזר!


תכשיטים בעבודת יד מנייר:

נייר הוא חומר מיוחד מאוד ליצירת תכשיטים בעבודת יד מכמה סיבות, הראשונה היא שאפשר בקלות יחסית לצבוע אותו ולקשט, ניתן למצוא נייר בהמון צורות כמו בספרים שאוהבים או ספרים ישנים שמצאנו ברחוב ככה ניתן לשלב מסרים ומילים אשר מוסיפות רובד של מחזור ומסתוריות משום שאי אפשר לדעת פעמים רבות מהיכן הגיע הדף.

אריזות שונות בעלות גוונים מעניינים או מרקמים מיוחדים יכולות להיות אפשרות מעניינת לחומר גלם.

אוריגמי כטליון או כעגיל יכולים להוסיף יצירתיות ותחכום למראה שלך, בין אם זה דפוס מסוים או חיה, קיפולי נייר אשר ניתן להקשיח עם דבק או חומר פלסטי אשר ישמר את הנייר לאורך זמן, עם זאת ישנם אלו אשר מעדיפים את המראה הטבעי של נייר כאשר הן מכינות תכשיטים בעבודת יד.


תכשיטים בעבודת יד ממטבעות:

מטבעות הם חומר דיי בעייתי, הבעיה הראשונה היא ש השחתת מטבעות היא פעולה לא חוקית, כך שאם תבחרו בכל זאת לנסות דעו שאני לא ממליצה על כך, אלא אם תשתמשו במטבעות ישנים אשר לא נמצאים עוד בשימוש חוקי כגון אסימונים ולירות. 

ישנם אמנים אשר משתמשים במטבעות כחומר גלם אותו הם מנסרים כדי להדגיש חלקים מסויימים או מחממים ומעצבים מחדש, לעיתים מוסיפים לו אלמנט אשר הופך אותם לטבעת או לעגיל.

הסיבה שהמטבעות הם מורכבים היא שהם עשויים מתכת וכדי לעבוד עם מתכת צריך ציוד עבודה בברזל.

אך עבור אילו אשר רוצות לנסות ליצור תכשיטים בעבודת יד, התוצאות עלולות להיות יפיפיות ומושכות את העין.


תכשיטים בעבודת יד מרזין וחומרים מן הטבע:

רזין הוא חומר פלסטי המשמש בשלל תחומים החל מנגרות, כדבק בעזרתו ניתן לתקן סירות עשויות סיבי זכוכית.

 הוא מגיע בדרך כלל במצב נוזלֱ בשני כלים נפרדים אותם ניתן לערבב בכלי מדידה מפלסטיק חד פעמי (זו יכולה להיות כוס פלסטיק או קופסא קטנה של רוטב שהגיע עם הטיקאווי או אפילו דלי תלוי בכמות הרצויה).

הייחוד בחומר זה הוא שניתן להשתמש בו כדי לחנוט פריטים מעולם הצומח (או החי) ניתן לאסוף פרחים גם פרחים רעננים, עלים, ענפים יפים וכל מה שעולה בעיני רוחך, יש לצקת מעט מן הרזין, להניח את החפץ בתוך הכלי אותו הכנת מראש ולכסות את הפריט. 

את הרזין ניתן לצבוע בגוונים מיוחדים לרזין ולאחר מכן לעבד אותו כמו עץ עד לקבלת תכשיט דמוי זכוכית.

זוהי אינה הטכניקה הפשוטה ביותר בנוסף חשוב לשמור על כללי בטיחות.

אך בכל מה שקשור ליצירת תכשיטים בעבודת יד הרזין הוא חומר מעניין אשר פותח אפשרויות רבות למחקר ויצירה. 


לסיכום אומר שזו היא סקירה קצרה של מספר אפשרויות בהן תוכלי להתנסות, לי חשוב לדעת שכל אחת יכולה למצוא את דרך הביטוי שלה והמסע שלה ביצירת תכשיטים בעבודת יד.

זו היא דרך נהדרת להעביר את הזמן ברוגע, להעניק מתנה לחברה, להיכנס למקום שקט שהוא רק שלך בלי רחשי היום יום, ובסופו של דבר אולי גם להכיר קהילה של נשים ממש כמוך שאוהבות גם הן ליצור תכשיטים בעבודת יד.

יצירה נעימה.